Best Friend - Toni Braxton -

2024. 6. 28. 13:33팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-12 16:07:23


 
 
Oh, I remember on the 4th of July
That’s when I learned it was true
The stories of taboo
How could you do it if your love was true
And still want to be in my life
And make no sacrifice
Now you come and tell me
That you’re really sorry
And ask to be in my life again

Oh no there’s no way to begin
Or start love over
Oh no lovemaking will there be here tonight
Oh don’t you sigh
Or come cryin’ on my shoulder
Should’ve thought about
the consequences then
You and my best friend

Oh I recall the pain it hurt so bad
I didn’t have the strength to live
But I was just too young to die
See I have had my heart broken before
But never like this
I admit it you left me feeling scorned
Now the love inside my heart is fading
The trust of my man
and my best friend betrayed

Oh no there’s no way to begin
Or start love over
Oh no lovemaking
will there be here tonight
Oh don’t you sigh
Or come cryin’ on my shoulder
Should’ve thought
about the consequences then
You and my best friend

How could you do that to me
And tell me that our love would always be
Always be

Oh no there’s no way to begin
Or start love over
Oh no lovemaking will there be here tonight
Oh don’t you sigh
Or come cryin’ on my shoulder
Should’ve thought
about the consequences then
You and my best friend

오, 난 7월 4일을 기억해요
그때가 바로 내가 그것이 진실이었음을
알게 된 때죠
금기시된 그 이야기들이
어떻게 그럴 수 있었죠
만약 당신의 사랑이 진실이었다면
그리고 여전히 내 삶 속에 존재하길 원한다면
그리고 희생이라곤 하지 않으며
이제서야 내게 와서 말하는군요
진정으로 미안하다고
그리고 나의 삶 속에 다시 들어오고 싶다고

오, 안돼요 시작할 수 없어요
사랑을 다시 시작할 수 없어요
오늘 밤 사랑을 나누는 일은 없을 거예요
오, 한숨 짓지 말아요
내 어깨에 기대어 울려 하지 말아요
그때 이미 이런 결과에 대해 생각 했어야죠
당신과 나의 가장 친한 친구는

오, 난 그 고통이 기억나요, 너무나 가슴 아팠어요
난 살아갈 힘도 없었지만
죽기에는 너무 젊었어요
그래요 이전에도 마음이 부서지듯
아픈 적이 있었어요
하지만 이렇지는 않았어요
난 인정해요 그대가 날 떠났을 때
큰 상처를 받았다는 걸
제 내 마음속의 사랑이 옅어지고 있어요
나의 남자와 내 가장 친한 친구에 대한
믿음이 배신 당했어요

오, 안돼요 시작할 수 없어요
사랑을 다시 시작할 수 없어요
오늘 밤 사랑을 나누는 일은 없을 거예요
오, 한숨 짓지 말아요
내 어깨에 기대어 울려 하지 말아요
그때 이미 이런 결과에 대해 생각 했어야죠
당신과 나의 가장 친한 친구는

어떻게 나에게 그런 일을 할 수 있죠
그리고는 내게 우리의 사랑이 영원할 것이라고
말할 수 있나요

오, 안돼요 시작할 수 없어요
사랑을 다시 시작할 수 없어요
오늘 밤 사랑을 나누는 일은 없을 거예요
오, 한숨 짓지 말아요
내 어깨에 기대어 울려 하지 말아요
그때 이미 이런 결과에 대해 생각 했어야죠
당신과 나의 가장 친한 친구는