Spanish Guitar - Tony Braxton -

2024. 6. 28. 13:34팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-12 16:06:01


 

 
 
A smoky room, a small cafe
They come to hear you play
And drink and dance the night away
I sit out in the crowd And close my eyes
Dream you're mine
But you don't know
You don't even know that I am here

I wish that I was in your arms
Like that Spanish guitar
And you would play me through the night
'Till the dawn I wish you'd hold me in your arms
Like that Spanish guitar
All night long, all night long
I'd be your song, I'd be your song

Steal my heart with every note you play
I pray you'll look my way
And hold me to your heart someday
I long to be the one
that you caress with tenderness
And you don't know
You don't even know that I exist

I wish that I was in your arms
Like that Spanish guitar
And you would play me through the night
'Till the dawn I wish you'd hold me in your arms
Like that Spanish guitar
All night long, all night long
I'd be your song, I'd be your song

Te sientas entre la gente
Cierras tu ojos Y suenas que soy tuyo
Pero yo no siquiera se que estas ahi
Me gustaria tenerte entre mis brazos amor

I sit in the crowd
And close my eyes
Dream you're mine
And you don't know
You don't even know that I exist

I wish that I was in your arms
Like that Spanish guitar
And you would play me through the night
'Till the dawn I wish you'd hold me in your arms
Like that Spanish guitar
All night long, all night long
I'd be your song, I'd be your song

담배연기 자욱한 작은 카페
당신의 연주를 들으러 온 사람들은
술 마시고 춤추며 밤을 잊어버려요
사람들 속에 파 묻혀 나는 두 눈을 감고
당신이 내 연인이기를 꿈꿔보아요
그렇지만 당신은 몰라요
당신은 내가 여기 있다는 사실조차도

지금 이순간 나는 당신의 팔에 안겨있는
그 스패니쉬 기타가 되고 싶어요
그러면 당신이 밤 새도록 나를 연주하실 테니까요
그 스패니쉬 기타처럼
당신의 팔에 안겨 새벽을 맞이할 거예요
밤새도록 밤새도록
나는 당신의 노래가 되겠어요

당신이 연주하는 음 하나 하나가
마음을 설레게 해요
나는 기도 드려요 당신이 나는 바라봐 주기를
언젠가 내가 당신의 마음을 차지하기를
당신이 부드럽게 사랑해주는 사람이 바로 나이기를
나는 간절히 원해요 그렇지만 당신은 몰라요
내가 존재한다는 사실조차도

지금 이 순간 나는 당신의 팔에 안겨있는
그 스패니쉬 기타가 되고 싶어요
그러면 당신이 밤새도록 나를 연주하실 테니까요
그 스패니쉬 기타처럼
당신의 팔에 안겨 새벽을 맞이할 거예요
밤새도록 밤새도록 나는
당신의 노래가 되겠어요

Te sientas entre la gente
Cierras tu ojos Y suenas que soy tuyo
Pero yo no siquiera se que estas ahi
Me gustaria tenerte entre mis brazos amor

사람들 속에 파 묻혀
나는 두 눈을 감고
당신이 내 연인이기를 꿈꿔보아요
그렇지만 당신은 몰라요
내가 존재한다는 사실조차도

지금 이 순간 나는 당신의 팔에 안겨있는
그 스패니쉬 기타가 되고 싶어요
그러면 당신이 밤새도록 나를 연주하실 테니까요
그 스패니쉬 기타처럼
당신의 팔에 안겨 새벽을 맞이할 거예요
밤새도록 밤새도록
나는 당신의 노래가 되겠어요


----- 어구 해설 -----

* bother: 신경쓰다

* Is enough enough: 충분하지 않아요? 즉 그만하면 되었다라는 의미

* pale moon: 희미한, 색이 바랜 달빛...