Whenever You Close Your Eyes - Tommy Page -

2024. 7. 1. 08:52팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-12 14:54:37


 
 
I need to know that I am in your world
That I am in your world, baby
And I've gotta know that I am in your heart
No matter where you are wherever you go
No baby, I hear you saying that you love me
I feel you touch me in the night
But that don't mean that I mean something
In your life, baby

Whenever you close your eyes
I want it to be my face that you see
When you go to sleep at night
Whenever you dream
I want to know that you're dreaming of me
So hard to know
Wish I could read your mind
Wish I could read your mind

And see in your heart
Am I there the way you're there with me
You're everywhere with me wherever I go
Oh baby, before I give my world completely
And lay my heart down on the line
I need to know it's me you're needin'

In your life, baby
Don't you know I am so in love with you, baby
But I need to know how deep your love is for me

그대의 세계 속에 내가 자리하는지 알고 싶어요
나 그대만의 세계에 자리하고 있나요
그대 어디에 있거나 어디로 가거나
그대의 가슴속에 내가 자리하는지 꼭 알고 싶어요
그대 내게 사랑한다 말하는 목소리가 들려오네요
밤이면 나를 가만히 어루만지는 그대를 느낍니다
하지만 그런 건 내가 그대의 삶에서
중요한 사람이란 걸 의미하진 않잖아요

그대 눈감을 때마다
나의 얼굴을 떠올려 주기 바래요
밤이 되면 잠자리에 들어
꿈꿀 때마다
그대 나의 꿈을 꾸는지 알고 싶어요
정말 알기 어렵지만
그대 생각을 읽을 수 있으면 좋겠어요
그대 생각을 읽을 수 있으면 좋겠어요

그대 가슴 속을 들여다 보고 싶어요
나 어디에 가든지 그대는 나와 함께 하는데
나는 그대 있는 곳에 함께 있나요
오 그대여, 내가 가진 모든 것을 그대에게 바치기 전에
내 마음 속 깊은 그 곳을 모두 꺼내기 전에
그대의 삶 속에서 필요한 이는 바로 나인지 알고 싶어요

그대에게 이토록 빠져들었다는 걸 모르시나요
나를 향한 그대의 사랑이
얼마나 깊은지 알고 싶어요