If Love Is Blind - Tiffany -

2024. 6. 30. 11:24팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-12 15:12:38


 
 
People say that
You're no good for me
People say it constantly
I hear it said so much
I repeat it in my sleep

Maybe I am just a fool for you
Maybe you're no angel too
But all that talk is cheap
When I'm alone with you

*
If love is blind
I'll find my way with you
Cause I can't see myself
Not in love with you
If love is blind
I'll find my way with you
*

All the world is crazy anyway
What's it matter what they say
If I'm the one that's wrong
Then let in be my mistake

** Repeat

You wouldn't be with me tonight
If I didn't feel I was right
What will it matter anyhow
A hundred years from now

** Repeat

사람들은 말합니다
그댄 내게 어울리지 않는다고
사람들은 항상 그렇게 말하지요
그런 말을 너무 많이 들어서
이젠 잠자면서도 중얼거린답니다

어쩌면 나는 그대에게만은 바보인지도 몰라요
어쩌면 그대도 천사는 아니겠지요
하지만 그런 모든 말들은 쓸데없어요
오직 그대 곁에만 있으면

*
사랑이 눈멀었다면
난 그대와 함께 길을 찾아 나서겠어요
그대를 사랑하지 않는 내 모습은
생각할 수도 없기에
사랑이 눈멀었다면
난 그대와 함께 나의 길을 찾으렵니다
*

온 세상이 미쳐버렸나봐요
사람들이 뭐라건 무슨 상관 있나요
만약 내가 틀렸다면
그냥 내 실수로 남겨 두세요

** 반복

내가 맞다고 생각지 않았다면
그댄 오늘밤 내 곁에 있지 않았을 거예요
지금부터 백 년이 지난다 해도
무슨 상관이겠어요

** 반복