Your Song - Elton John/Roger Whittaker -

2024. 5. 30. 09:43팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-13 20:15:00


 

 
 
It's a little bit funny
this feeling inside
I'm not one of those
who can easily hide
I don't have much money
but boy if I did
I'd buy a big house
where we both could live

If I was a sculptor, but then again, no
Or a man who makes potions
in a travelling show
I know it's not much
but it's the best I can do
My gift is my song
and this one's for you

And you can tell everybody
this is your song
It may be quite simple
but now that it's done
I hope you don't mind,
I hope you don't mind
that I put down in words
How wonderful life is
while you're in the world

I sat on the roof
and kicked off the moss
Well a few of the verses
they've got me quite cross
But the sun's been quite kind
while I wrote this song
It's for people like you
that keep it turned on

So excuse me forgetting
but these things I do
You see I've forgotten
if they're green or they're blue
Anyway the thing is what I really mean
Yours are the sweetest eyes
I've ever seen

*repeat

And you can tell everybody
this is your song
It may be quite simple
but now that it's done
I hope you don't mind,
I hope you don't mind
that I put down in words
How wonderful life is
while you're in the world

I hope you don't mind,
I hope you don't mind
that I put down in words
How wonderful life is
while you're in the world

이런 느낌이 들다니
조금 우습네요
난 내 느낌을 숨길 줄 아는
그런 사람은 아니에요
난 많은 재산을 갖고 있지는 않지만,
만약 그렇다면,
우리가 함께 살 수 있는
커다란 집을 사고 싶어요

내가 조각가였거나,
여기저기 떠돌아 다니며
사랑의 약을 만드는 사람었으면 좋았을텐데..
비록 그리 큰 것은 아니지만
이건 내가 당신에게 해줄수 있는 최선이이에요
내가 줄수 있는 선물은
당신을 위한 노래입니다

이 노래는 당신을 위한 노래라고
모두에게 말해도 좋아요
비록 간단하고 그리 훌륭하지는 않지만
완성되었어요
써 놓은 가사 내용이
싫지 않고
마음에 들었으면 좋겠어요
당신이 함께 있는 이 세상이
얼마나 아름다운지 모르겠어요

지붕위에 앉아
이끼들을 치우고 있는데
몇마디의 시구가
떠 올랐어요
게다가 내가 이 글들을 쓰는 동안
태양이 따스하게 비추어 주었지요
이 노래는 당신처럼
귀를 기울여 주는 사람을 위한 곡이에요

내가 쓴 내용 외에
빠뜨린게 있다면 이해해주세요
당신은 내가 자주 잊는 걸 알고 있잖아요.
(색이 초록인지 파랑인지 기억못하듯이)
어쨌든지 내가 진정 하려는 말은
당신의 눈이 내가 본 어떤 것보다도
사랑스럽다는 거에요

*repeat

이 노래는 당신을 위한 노래라고
모두에게 말해도 좋아요
비록 간단하고 그리 훌륭하지는 않지만
완성되었어요
써 놓은 가사 내용이
마음에 들었으면 좋겠어요
마음에 들었으면 좋겠어요
당신이 함께 있는 이 세상이
얼마나 아름다운지 모르겠어요

써 놓은 가사 내용이
마음에 들었으면 좋겠어요
마음에 들었으면 좋겠어요
당신이 함께 있는 이 세상이
얼마나 아름다운지 모르겠어요