Kiss From A Rose - Seal -

2024. 6. 25. 21:17팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-12 17:43:07


 
 
There used to be a greying tower
alone on the sea
You became The light on the dark side of me
Love remains A drug that's the high not the pill
But did you know that when it snows
My eyes become large
And the light that you shine can't be seen

* Baby
I compare you to a kiss from a rose on the grey
The more I get of you the stranger it feels (yeah)
Now that your rose is in bloom
A light hits the gloom on the grey *

** There is so much a man can tell you
So much he can say
You remain
My power, my pleasure, my pain
Baby
To me you're like a growing addiction
that I can't deny
Won't you tell me is that healthy babe?
But did you know that when it snows
My eyes become large
And the light that you shine can't be seen **

** Repeat

I've been kissed by a rose on the grey
I've been kissed by a rose on the grey
I've been kissed by a rose on the grey
I've been kissed by a rose on the grey

**** Repeat
** Repeat

Now that your rose is in bloom
A light hits the gloom on the grey

바다 위에 외로이 떠있던 회상의 탑
당신은 내마음속 어두운 곳에 불빛이 되었죠
사랑은 단순한 알약이 아닌 환희의 마약으로
여전히 남아 있어요
그런데 당신은 알고 있었나요?
눈이 내릴 때 그토록 그리워해도
당신의 불빛을 볼 수 없음을

* 그대여
당신은 보이지 않는
장미의 입맞춤과도 같아요
당신을 깊이 알면 알수록 더욱 낯선 기분이 들어요
당신이란 장미가 피어나 한줄기 빛이 되어
우울한 어둠을 밝히고 있어요 *

** 어떤 남자도 당신에게 하고
싶은 말이 많을 거예요
당신은 여전히 나의 힘, 나의 기쁨
그리고 나의 고통입니다
그대여
당신에게 어쩔 수 없이
점점 빨려 들어가고 있어요
말씀해주세요, 이건 자연스러운 일인가요?
하지만 당신은 알고 계셨겠죠
눈이 오면 당신을 그토록 그리워해도
당신의 불빛을 볼 수 없음을 **

** 반복

나는 보이지않는 장미로부터 입맞춤을 받았어요
나는 보이지않는 장미로부터 입맞춤을 받았어요
나는 보이지않는 장미로부터 입맞춤을 받았어요
나는 보이지않는 장미로부터 입맞춤을 받았어요

**** 반복
** 반복

당신이란 장미가 피어나 한줄기 빛이 되어
우울한 어둠을 밝히고 있어요

'팝송의원어해석' 카테고리의 다른 글

Love Potion No.9 - Searchers -  (0) 2024.06.25
Summer Breeze - Seal & Crofts -  (0) 2024.06.25
Still Loving You - Scorpions -  (0) 2024.06.25
Wind of Change - Scorpions  (0) 2024.06.25
Always Somewhere- Scorpions -  (0) 2024.06.25