Graduation tears - Chelsia Chan -

2024. 8. 7. 09:30팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-09 13:53:31


 
 
And now is time
to say good bye to the books
And the people
who have guided me along

They showed me the way
to joy and happiness,
my friends,
How can I forget
the fun we had before

I don't know
how I would go on without you
in a wicked world
I'll be all alone

I've been blessed by school life
Don't care about a thing
Gotta thank
our teachers and my friends

Graduation tears
congratulation cheers.
It's the day of my emotion,
can't you see

Who'd know the friendship and love
I'll leave behind.
As I step out of the school yard
I have known

*repeat

I don't know
how I would go on without you
in a wicked world
I'll be all alone

I've been blessed by school life
Don't care about a thing
Gotta thank
our teachers and my friends


이젠
배웠던 교과서와
나를 이끌어주셨던 분들과
작별 인사를 할때가 왔어요.

모두 내게 즐겁고 행복한
길을 보여주었어요.
내 친구들..
우리가 함께 했던 즐거웠던
지난 시간을 어찌 잊을 수 있겠어요.

난 이제 모두 없이 혼자
이런 부정적인 세상에서
잘 해나갈수 있을런지 모르겠어요.
난 혼자일텐데..

아무것도 걱정할것 없도록 해준
학교 생활은 내겐 축복이었어요.
선생님들과 나의 친구들에게
감사하다고 해야만 할 것 같네요.

졸업의 눈물..
축하의 환희.
내가 졸업식날 느낀 두 감정의
교차를 이해하시겠어요?

내가 놀았던
학교 운동장을 걸어 나오면서
내가 남기고 갈
우정과 사랑을 그 누가 알겠어요.

*repeat

난 이제 모두 없이 혼자
이런 부정적인 세상에서
잘 해나갈수 있을런지 모르겠어요.
난 혼자일텐데..

아무것도 걱정할것 없도록 해준
학교 생활은 내겐 축복이었어요.
선생님들과 나의 친구들에게
감사하다고 해야만 할 것 같네요.

'팝송의원어해석' 카테고리의 다른 글

Here There And Everywhere - Claudine Longet/Beatles -  (0) 2024.08.07
Edelweiss  (0) 2024.08.07
Butterfly - Nicole -  (0) 2024.08.07
Soledad - Amy Sky -  (0) 2024.08.07
Broken vow - Lara Fabian -  (0) 2024.08.07