How could an Angel break my Heart - Toni Braxton -

2024. 6. 28. 13:42팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-12 15:56:50


 
 
I heard he sang a lullaby
I heard he sang it from his heart
When I found out thought I would die
Because that lullaby was mine
I heard he sealed it with a kiss
He gently kissed her cherry lips
I found that so hard to believe
Because his kiss belonged to me

How could an angel break my heart
Why didn't he catch my falling star
I wish I didn't wish so hard
Maybe I wished our love apart
How could an angel break my heart


I heard here face was white as rain
Soft as a rose that blooms in May
He keeps her picture in a frame
And when he sleeps he calls her name
I wonder if she makes him smile
The way he used to smile at me
I hope she doesn't make him laugh
Because his laugh belongs to me

How could an angel break my heart
Why didn't he catch may falling star
I wish I didn't wish so hard
Maybe I wish our love apart
How could an angel break my heart

Oh my soul is dying, it's crying
I'm trying to understand
Please help me

How could an angel break my heart
Why didn't he catch my falling star
I wish I didn't wish so hard
Maybe I wished our love apart
How could an angel break my heart

천사가 어떻게 나의 마음을 아프게 할 수 있어요
난 그가 자장가를 부르는 것을 들었어요
그가 진심으로 부르는 노래를 말이지요
내가 죽을 것이라는 생각을 알았을 때
그 자장가가 나를 위한 것이기 때문이죠
난 그가 살짝 키스하는 소리를 들었어요
그는 부드럽게 그녀는 빨간 입술에 키스를 했어요
난 너무나 믿기 어려웠지요
왜냐하면 그의 키스는 내게 속한 것이 였거든요

어떻게 천사가 나의 마음을 아프게 할 수 있지요
왜 그는 나의 떨어지는 별을 잡지 않았나요
난 그렇게 힘들지 않기를 바랬는데
아마도 우리의 사랑이 떨어지기를 원했나 봐요
어떻게 천사가 나의 마음을 아프게 할 수 있지요

난 그녀의 얼굴이 비처럼 하얀 것을 들었어요
5월에 피는 장미처럼 부드럽게
그는 그녀의 사진을 액자에 끼워 보관하고 있어요
그리고 그는 그녀의 이름을 부르면서 잠을 자지요
그녀가 그를 향해 미소 지을지 모르지만
한때 그녀는 나에게 미소를 지었거든요
난 그녀가 그를 향해 웃지 않기를 바래요
왜냐하면 그의 웃음은 내게 속해있으니까요

어떻게 천사가 나의 마음을 아프게 할 수 있지요
왜 그는 나의 떨어지는 별을 잡지 않았나요
난 그렇게 힘들지 않기를 바랬는데
아마도 우리의 사랑이 떨어지기를 원했나 봐요
어떻게 천사가 나의 마음을 아프게 할 수 있지요

오 나의 영혼이 죽어가고 있어요. 울부짖고 있어요
난 이해하려고 노력하지요
제발 저 좀 도와주세요

어떻게 천사가 나의 마음을 아프게 할 수 있지요
왜 그는 나의 떨어지는 별을 잡지 않았나요
난 그렇게 힘들지 않기를 바랬는데
아마도 우리의 사랑이 떨어지기를 원했나 봐요
어떻게 천사가 나의 마음을 아프게 할 수 있지요


-------- 어구 해설 --------

*lullaby:자장가

*sealed with a kiss:어떤 키스인지는 아시죠.
편지를 쓰고 봉투에 입술을 살짝 갖다 대고 하는 키스같은 것.

*cherry lips: 체리는 빨간색이니깐 빨간 입술일고 해석해봅니다

*apart:분리되다. 헤어지다. 나누어진다

*bloom:봉우리가 피다.활짝 피다

*frame: 액자

'팝송의원어해석' 카테고리의 다른 글

Waterfalls - T.L.C  (0) 2024.06.28
Cosmic Dancer - T. Rex  (0) 2024.06.28
He Wasn't Man Enough - Toni Braxton -  (0) 2024.06.28
Fairy Tale - Toni Braxton -  (0) 2024.06.28
Talking In His Sleep - Toni Braxton -  (0) 2024.06.28