Crying In The Chape - Elvis Presley -

2024. 5. 30. 09:55팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-13 20:05:04


 
You saw me crying in the chapel.
The tears I shed were tears of joy
I know the meaning of contentment
Now I am happy with the Lord

Just a plain and simple chapel
Where humble people go to pray
I pray the Lord that I'll grow stronger
As I live from day to day

I've searched and I've searched
But I couldn't find
No way on earth
To gain peace of mind

Now I'm happy in the chapel
Where people are of one accord
We gather in the chapel
Just to sing and praise the Lord

Ev'ry sinner looks for something
That will put his heart at ease
There is only one true answer
He must get down on his knees

Meet your neighbor in the chapel
Join with him in tears of joy
You'll know the meaning of contentment
Then you'll be happy with the Lord

You'll search and you'll search
But you'll never find
No way on earth
To gain peace of mind

Take your troubles to the chapel
Get down on your knees and pray
Your burdens will be lighter
And you'll surely find the way


당신은 교회에서 내가 우는 걸 보았어요.
내가 흘리는 눈물은 기쁨의 눈물이에요.
마음의 평온의 의미를 나는 알아요
이제 나는 주님과 행복해요.

그저 평범하고 단순한 교회에요.
초라한 사람들이 모여서 기도하는 곳이에요
매일 매일 살아가며 내가 더 강해지려고
나는 기도해요.

나는 찾고 찾었어요
그러나 나는 찾을 수가 없었어요
평와의 마음을 구하는데
지구상에선 방법이 없어요.

이제 나는 교회에서 행복해요
사람들이 하나로 일치하여 있는 곳이에요
우리는 교회에 모여서
노래하고 주님을 찬양해요

그들의 마음을 평화롭게 하기 위해서
모든 죄인들이 그 무엇을 찾아요
단지 하나의 진실된 답만 있어요
누구든 자신의 무릅을 꿇어야만 해요.

당신의 이웃을 교회에서 만나요
기쁨의 눈물로 그들과 함께해요
마음의 평온의 의미를 당신은 알게되면
당신은 주님과 함께 행복할 거에요.

당신은 찾고, 찾을 거에요
그러나, 당신은 결코 찾을 수 없을 거에요
평와의 마음을 구하는데
지구상에선 방법이 없어요.


신의 고통을 교회로 가져가요
당신의 무릎을 꿇고 기도해요
당신의 짐이 더욱 가벼워지면
당신은 확실히 길을 찾을 거에요.