Good Bye - Debbie Gibson -

2024. 5. 28. 11:17팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-13 21:45:14


 
 
VERSE1:
Darlin', I was hoping that we could pretend
And make believe that we could still live happily
And start again
Seems like you and I,
we've caught up in your world of lies
I kept believing you could start anew
And be a friend
Well I've got something I wanted to tell you
And it's the last thing I wanted to say
But I think I must go there anyway...

CHORUS:
Goodbye
How do you say goodbye?
Do I just look you in the eye,
Shake your hand, wish you well
After all this time...
I never wanted for goodbye

VERSE2:
Don't let go
I was devoted to your heart and soul
And then we took a turn
And I had to learn
What I tried not to know
Seems like yesterday
I'd give the world just to hear you say
A simple whisper of a word or two
Like "I love you"
Breaks my heart to see it end this way

CHORUS

BRIDGE:
Goodbye
Can it ever be the same?
Goodbye
Did we lose more than we gained?
There's nowhere to hide
Baby I feel it inside
As my heart cries out your name
Goodbye...

VERSE1:
연인이여 난 우리가 사랑하는 척 하기를 원했지요
아직까지 행복하게 살 수 있었다는 걸 믿어요
다시 시작해요 당신당신과 나처럼 우린
거짓 세계 속에 있었던 것 같아요
난 당신이 새롭게 시작할 수 있었다는 것과
친구가 되리라는 걸 믿어왔어요
난 무언가를 가졌었어요 당신에게 말하기를 원했었죠
그리고 그것은 마지막이었어요
내가 말하기를 원했었던 그러나 나는 다른 방법으로
사랑이 있는 곳에 갈 수 있다고 확신합니다

chorus
안녕
당신이 어떻게 이별의 말을 해야 하나요
당신의 눈 속에서 이별의 악수를 나누고 싶어하는
당신을 보았어요
이 모든 시간 후에도
나는 결코 이별을 원하진 않아요

**
가지 말아요
당신의 마음과 영혼을 위해 난 헌신적이었어요
그리고 그때 우리는 전환기였죠
과거처럼 내가 무언가 알려고
노력하지 않았다는 것을 난 배웠어야 했습니다
한 두 마디의 말과 단순히 속삭이는
당신의 말을 듣기 위해
내 모든 것을 바쳤어요
당신을 사랑하는 것처럼 상심한 내 마음으로
사랑을 알려는 것은 이제 끝이예요

corus:

Bridge
안녕
같은일이 일어날수 있어요?
안녕
우리가 얻는것보다 잃는게 많아요
감출건 아무것도 없어요
내맘속에 간직하고
내 마음은 당신의 이름을 부르며
안녕이라고