Something Blue - Elvis Presley -

2024. 5. 31. 09:05팝송의원어해석

팝송원어해석

2012-08-13 19:55:24


 
 
Something old,
the time gone by
Something new,
these tears I cry

Something borrowed
were those lips
my lips knew
And that's why
I'm something blue

Something old,
the vows we made
Something new,
the price I paid

Something borrowed,
love was tried
but not true
Now my life
is something blue

I guess that
I had better smile
Walking behind you
down the aisle

I feel I'm walking
to my doom
I'm really not
the best man
in this room

Something old,
the dreams we planned
Something new,
his wedding band

Something borrowed
was the heart
I gave you..
You returned it
torn in two

Something old,
the dreams we planned
Something new,
his wedding band

Something borrowed
was the heart
I gave you..
You returned it
torn in two

And that's why,
And that's why
I'm something blue
I'm something blue

구물이 되어버린건
지나가버린 세월,
새로운 사실은,
슬퍼서 내가 흘리는 눈물..

내 것이 아닌건
내 입술이 알고 있는
그대 입술이기에
그것이 바로 내가
우울한 이유지요..

구물이 되어버린건
우리가 했던 맹세들,
새로운 사실은,
내가 지불한 댓가..

내 것이 아닌건
진실은 아니었지만,
견딜만 했던 사랑이죠..
이제 내 인생은
우울하기만 하네요.

당신 뒤에서
복도를 걸어 내려가며
미소 짓는게
더 나을것 같군요.

내가 이 방안에서
가장 나쁜 사람이라서
마치 최후의 심판을
받으러 걸어가고 있는
느낌이 드네요.

구물이 되어버린건
우리가 계획했던 꿈들,
새로운 사실은,
그의 결혼 반지..

내 것이 아닌건
내가 당신께 드렸던
마음이지요.
당신은 마음을 두 조각내어
되돌려 보냈으니깐요..

구물이 되어버린건
우리가 계획했던 꿈들,
새로운 사실은,
그의 결혼 반지..

내 것이 아닌건
내가 당신께 드렸던
마음이지요.
당신은 마음을 두 조각내어
되돌려 보냈으니깐요..

그게 바로..
그게 바로 내가
우울한 이유에요..
난 우울해요.

'팝송의원어해석' 카테고리의 다른 글

I'll try to love again - F.R.David -  (0) 2024.05.31
Girl - F.R.David -  (0) 2024.05.31
Love me tender - Elvis Presly -  (0) 2024.05.31
It's now or never - Elvis Presley -  (0) 2024.05.31
Hound Dog - Elvis Presley -  (0) 2024.05.31